8 Aralık 2012 Cumartesi

Ramazan Yazıları #1 Söğürme (Ev yapımı)

Geçen Ramazan ayında her hafta en az bir yazıyı Lezzetli Yerler'de paylaşmayı hedeflemiştim.
Her ne kadar bunu başaramasam da her hafta bir lezzetli yemeği veya bir lezzetli yeri fotoğrafladım, yazılarını sonradan yazıp yayınlama niyetiyle.
Ramazan'ın ilk hafta sonu mutfağa girip Gaziantep yöresinin lezzetlerinden biri olan Söğürme'yi yapmayı denedim ve başarılı olduğumu söyleyebilirim.
Patlıcanın yer aldığı tüm yemekleri severim, yapmayı da yemeği de.
Yağsız kıymayı, zenyinyağı, pul biber, bir diş sarımsak ve kafi baharat ile güzelce kavurdum, bir yandan da bostan patlıcanlarını ateşte közleyip, kabuklarını ayırdıktan sonra çatalla ezip, bir miktar süt ile kıvamı gelene kadar karıştırdım.
Servis tabağına önce patlacanı üzerine de kıymayı ekleyip, tabağı iftar masasındaki yerine koydum.
Fotoğraf karesinin üst kısmına ilişenin ise eşimin marifetli ellerinden çıkan Zeytinyağlı Börülce olduğunu belirtmenden geçmeyeyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder