20 Ocak 2013 Pazar

Patlıcanlı bir hafta sonu daha, İslim Kebabı

Bu haftasonu da patlıcanlı bir lezzetli yemeği listeme dahil ettim. İslim Kebabı.
Bu lezzetli yemeğin et ve köfteden yapılan iki ayrı şekli var ama ben farklı bir yaklaşımla et ve köfteyi birlikte kullanarak hazırlamaya karar verdim.
Öncelikle az yağlı kuşbaşı doğranmış dana etlerini güzelce haşladım. "Güzelce haşladım"ın ölçüsü kuşbaşı etlerin lokum kıvamında yumuşaklığa gelmesi, olduğunu belirtmek istiyorum.
Köftelik kıyma ile köfte baharatlarını, yumurtayı ve blenderda iyice ufaltılmış bayat ekmeği bir kaba koyarak yoğurdum ve buzdolabında dinlendirdim.
Uzun patlıcanları boyuna keserek tuzlu suda yarım saat kadar beklettim.
Köfte harcından avuç içi miktarda alıp orta kısmına kuşbaşı et koyup top haline getirdim.
Bu köfte toplarını kızgın yağda 3-4 dakika kızarttım.
Sonra patlıcanları kızartıp bir tabağa aldım.
İki patlıcan dilimini ortasında köfte topu olacak şekilde kapattım ve üst kısmına bir dilim domates, bir parça yeşil biber koyarak dağılmaması için kürdan batırdım.
Fırın tepsisine aralıklar ile yerleştirdim.
Dikkatliler için özel not : Sağ alttaki iki İslim Kebabını eşim isteği üzerine içinde kuşbaşı et olmayacak şekilde sadece köfteden hazırladığım ve diğerlerinde ayırmak için bu ikisinde domates dilimleri en üstte, diğerlerinde biber parçaları en üstte.

Tepsinin alt kısmını tamamen kaplayacak şekilde salçalı su ekleyip önceden 180 derecede ısıtılmış fırının orta kısmına tepsiyi koydum ve yarım saat pişirdim.

Servis için de patlıcanlı yemeklerin vazgeçilmez lezzeti olan tereyağlı pilavı eşim hazırladı.

Buyrun size İslim Kebabı;



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder